Monday, May 18, 2020

Co mnie cieszy a co smuci?


Dzień dobry, proszę Państwa przesyłam materiały dla dzieci, mam nadzieję że są one ciekawe i dzieci się przy nich nie nudzą. Proszę o rozmowę z dziećmi na temat podany poniżej.
Ewentualne pytania lub uwagi, zdjęcia prac dzieci proszę kierować na maila:
sw.jozef@onet.pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska
Co mnie cieszy a co smuci?
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/01/Puzzle-1.pdf
obrazki – emocje
http://bystredziecko.pl/kolorowe-dyktando-graficzne-serce-odkoduj-obrazek-matematyka/
do druku – zakodowane serce, proszę pomóc dziecku w wykonaniu serca  według poleceń
//https://youtu.be/l4WNrvVjiTw youtu.be/l4WNrvVjiTwNG LYRICS
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet
https://youtu.be/PeYcxLa31hY
Piosenka o beksie sł. Jerzy Dąbrowski, muz. Jarosław Kukulski
Czeka nas dzisiaj nie lada gratka,
bo w tej piosence będzie zagadka.

Jak się nazywa osoba,
która płacze jak ciemna chmura
?

Płacze, gdy każą umyć jej szyję.
 
Płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje.
Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa.
.
Jak się nazywa – Beksa.
Ref.: Beksa to jest taka dama,  
co bez przerwy robi dramat.
Zawsze nie tak, zawsze źle
.
Beksa ciągle mówi be.

Beksa to jest taka pani,
co się nie uśmiechnie za nic.
Nie ma mowy, nie ma nie.
Beksa ciągle mówi be.
Czeka nas dzisiaj trudne zadanie.
Jak wygnać z beksy to jej płakanie?
Jaką tu radę znaleźć dla beksy,
uśmiech tu jest najlepszy.
Bekso, spróbuj, a zobaczysz,
ile uśmiech w życiu znaczy.
 
Tylko ten się czuje źle,
kto bez przerwy mówi be.

Bekso, nie rób takiej miny,
bo się w końcu obrazimy.
Bekso, tak prosimy cię,
przestań wreszcie mówić be.
Ref.: Beksa to jest taka dama,  
co bez przerwy robi dramat.
Zawsze nie tak, zawsze źle
.
Beksa ciągle mówi be.

Rozmowa z dziećmi na temat
 „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?”
1.Z jakie­go powodu czasem płaczecie?
2. Kiedy przestajecie płakać?
3.Co lub kto wam w tym pomaga?
4.Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny?
5.Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu?  Jak my możemy pomóc takiej osobie?
6.Jaką radę daje beksie piosenka?
(żeby się uśmiechała).
Praca plastyczno techniczna: „Zegar emocji” potrzebne rzeczy – talerz papierowy, 6 kółeczek z narysowanymi emocjami: radość, smutek, zdziwienie, złość, zadowolenie, strach, klej,1 pinezka, strzałka z papieru, korek lub gumka myszka. Wykonanie: przyklejamy kółeczka z emocjami na brzegu talerzyka, przymocowujemy strzałkę w środku talerzyka za pomocą korka.
Bawimy się z dzieckiem  czytając krótkie wierszyki i pytamy: Jaki był wierszyk? Dziecko na zegarze pokazuje odpowiednią minkę.
 Udanej zabawy.
Wiersze np: Jan Brzechwa – „Psie smutki”, Dorota Gellner – „Zły humorek” Julian Tuwim – „Murzynek Bambo”, Jan Brzechwa – „ Kaczka Dziwaczka”


No comments:

Post a Comment