Dzień dobry, proszę Państwa przesyłam
materiały dla dzieci, mam nadzieję że są one ciekawe i dzieci się przy nich nie
nudzą. Proszę o rozmowę z dziećmi na temat podany poniżej.
Ewentualne pytania lub uwagi, zdjęcia prac dzieci proszę kierować na maila:sw.jozef@onet.pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska
Ewentualne pytania lub uwagi, zdjęcia prac dzieci proszę kierować na maila:sw.jozef@onet.pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska
Robimy
instrumenty muzyczne
„Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek
„Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek
1. Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
2. Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
3. Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
Muzyka to coś wspaniałego Dominika Niemiec
Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz
partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję
się podekscytowana.
Dźwięków
jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym
umieć tak grać sama.
Bo
świat nut jest zaczarowany,
muzyka
to coś wspaniałego.
Może
wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.
Rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:
1.Jak myślisz, gdzie była dziewczynka?
2.Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze?
3.Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?
4.Jakie emocje może wywoływać muzyka?
Rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:
1.Jak myślisz, gdzie była dziewczynka?
2.Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze?
3.Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?
4.Jakie emocje może wywoływać muzyka?
Praca plastyczno – techniczna - „Gitara”
potrzebne materiały:
Pudełko po chusteczkach higienicznych, jedna plastikowa rurka, nożyczki i pięć gumek recepturek, dwa paseczki taśmy dwustronnej. Wykonanie: Przyklejamy taśmę dwustronną równolegle do krótszych boków pudełka – między krawędzią pudełka a dziurą, przecinamy plastikową rurkę na pół tak, aby powstały dwie krótkie rurki, i naklejają je na pudełku, w miejscu dwustronnej taśmy klejącej. Następnie dziecko nakłada gumki recepturki tak, aby opierały się o rurki.
Można wykonać inny instrument muzyczny według własnego pomysłu.
Pudełko po chusteczkach higienicznych, jedna plastikowa rurka, nożyczki i pięć gumek recepturek, dwa paseczki taśmy dwustronnej. Wykonanie: Przyklejamy taśmę dwustronną równolegle do krótszych boków pudełka – między krawędzią pudełka a dziurą, przecinamy plastikową rurkę na pół tak, aby powstały dwie krótkie rurki, i naklejają je na pudełku, w miejscu dwustronnej taśmy klejącej. Następnie dziecko nakłada gumki recepturki tak, aby opierały się o rurki.
Można wykonać inny instrument muzyczny według własnego pomysłu.
http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p79.jpg
członkowie orkiestry – karty pracy
członkowie orkiestry – karty pracy
Wspólne zabawy muzyczno - ruchowa
https://youtu.be/or-xxFjWMy0
Jestem muzykantem - piosenka
Jestem muzykantem - piosenka
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? -Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A pianino, i no, i no, i no, i no gra
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? -Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A pianino, i no, i no, i no, i no gra
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? -Na flecie.
A na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju Fiju, fiju,
A na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju, gram
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? -Na flecie.
A na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju Fiju, fiju,
A na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju, gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? – Na skrzypcach
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu,dylu, dylu
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu, gram
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? – Na skrzypcach
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu,dylu, dylu
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu, gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? – Na trąbce
A na trąbce
tru tu tu tu, tru tu tu tu tru tu tu tu
A na trąbce
tru tu tu tu tru tu tu gram
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? – Na trąbce
A na trąbce
tru tu tu tu, tru tu tu tu tru tu tu tu
A na trąbce
tru tu tu tu tru tu tu gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? –Na bębnie
a na bębnie
bum tarara, bum tarara, bum tarara,
a na bębnie bum tarara, bum tarara, gram
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? –Na bębnie
a na bębnie
bum tarara, bum tarara, bum tarara,
a na bębnie bum tarara, bum tarara, gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? –Na wszystkim
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju Fiju, fiju,
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu,dylu, dylu
A na trąbce
tru tu tu tu, tru tu tu tu tru tu tu tu
a na bębnie
bum tarara, bum tarara, bum tarara,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? –Na wszystkim
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju Fiju, fiju,
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu,dylu, dylu
A na trąbce
tru tu tu tu, tru tu tu tu tru tu tu tu
a na bębnie
bum tarara, bum tarara, bum tarara,
https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo
Rytmiczna rozgrzewka w podskokach
https://youtu.be/Uka06rXbUVA
the butterfly colors – kolorowe motyle
https://youtu.be/dDHJW4r3elE
Wash Your Hands Song
https://youtu.be/OmAZquWgp9A
Ręce do góry
Rytmiczna rozgrzewka w podskokach
https://youtu.be/Uka06rXbUVA
the butterfly colors – kolorowe motyle
https://youtu.be/dDHJW4r3elE
Wash Your Hands Song
https://youtu.be/OmAZquWgp9A
Ręce do góry
No comments:
Post a Comment