Thursday, May 14, 2020

Robimy instrumenty muzyczne


Dzień dobry, proszę Państwa przesyłam materiały dla dzieci, mam nadzieję że są one ciekawe i dzieci się przy nich nie nudzą. Proszę o rozmowę z dziećmi na temat podany poniżej.
Ewentualne pytania lub uwagi, zdjęcia prac dzieci proszę kierować na maila:
sw.jozef@onet.pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska

Robimy instrumenty muzyczne
„Co to? Kto to?”
– rozwiązywanie zagadek

1. Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
2. Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
3. Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
Muzyka to coś wspaniałego Dominika Niemiec
Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.
Rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:
1.Jak myślisz, gdzie była dziewczynka?
2.Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze?
3.Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?
4.Jakie emocje może wywoływać muzyka?
Praca plastyczno – techniczna -  „Gitara” potrzebne materiały:
 
Pudełko po chusteczkach higienicznych, jedna pla­stikowa rurka, nożyczki i pięć gumek recepturek, dwa paseczki taśmy dwustronnej. Wykonanie: Przyklejamy  taśmę dwustronną  równolegle do krótszych boków pudełka – między krawędzią pudełka a dziurą, przecinamy plastikową rurkę na pół tak, aby powstały dwie krótkie rurki, i naklejają je na pudełku, w miejscu dwustronnej taśmy klejącej. Następnie dziecko nakłada gumki recepturki tak, aby opierały się o rurki.
Można wykonać inny instrument muzyczny według własnego pomysłu.
Wspólne zabawy muzyczno - ruchowa
https://youtu.be/or-xxFjWMy0
Jestem muzykantem  - piosenka
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? -Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A pianino, i no, i no, i no, i no gra
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? -Na flecie.
A  na flecie
Fiju, fiju, fiju, fiju Fiju, fiju,
A  na flecie

Fiju, fiju, fiju, fiju, gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? – Na skrzypcach
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu,dylu, dylu
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu, gram

Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? – Na trąbce
A na trąbce
tru tu tu tu, tru  tu tu tu tru  tu tu tu
A na trąbce
tru tu tu tu tru tu tu  gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? –Na bębnie
a na bębnie
bum tarara, bum tarara, bum tarara,
a na bębnie bum tarara, bum tarara, gram
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
- A na czym? –Na wszystkim
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A  na flecie

Fiju, fiju, fiju, fiju Fiju, fiju,
A na skrzypcach
dylu,dylu, dylu,dylu,dylu, dylu
A na trąbce
tru tu tu tu, tru  tu tu tu tru  tu tu tu
a na bębnie
bum tarara, bum tarara, bum tarara,

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo
Rytmiczna rozgrzewka w podskokach
https://youtu.be/Uka06rXbUVA
the butterfly colors – kolorowe motyle
https://youtu.be/dDHJW4r3elE
Wash Your Hands Song
https://youtu.be/OmAZquWgp9A
Ręce do góry



No comments:

Post a Comment